Koroton osamaksu Klarnan kautta
Ilmaiset palautukset ja 60 päivän palautusoikeus
Onko kysyttävää?Asiakaspalvelumme auttaa

Uusi nimi ja uusi sivu- Retkitukku.fi on nyt Widforss 🎉🎈 Lue lisää täältä

Palautukset & Tuotevaihdot – Näin teet

Tilasitko vahingossa väärän koon, vai eikö tuote vastannutkaan odotuksiasi? Haluatko kenties reklamoida viallisen tuotteen? Alapuolelta voit lukea, miten palautat tai reklamoit tuotteita. Palautusehtojemme ja usein kysyttyjen kysymysten alapuolella seuraa ohjeet palautusten postittamiseen.


Palauttaminen on meillä lähes aina maksutonta. Poikkeuksen tekevät raskaat lavatuotteet (esim. koiratarhat ja asekaapit), joiden palauttamisesta joudumme veloittamaan palautuksen aiheuttamat toimituskulut.

Kaikessa verkko- ja etäkaupassa kuluttajalla on aina lakisääteinen 14 päivän kaupan peruutusoikeus. Widforssin asiakkaana sinulla on peräti 60 päivän maksuton palautusoikeus.

Niin kutsuttu katumusaika lasketaan alkaneeksi siitä päivästä, jolloin olet tuotteen vastaanottanut. Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessa sekä jälleenmyytävässä ja uutta vastaavassa kunnossa. Jos tuote on likainen, tahraantunut tai jos tuotepaketista puuttuu tarvikkeita, emme voi ottaa palautusta vastaan.

Palautettujen tuotteiden tulee olla myyntikuntoisia. Älä siis poista tuotteista tuote- tai hintalappuja. Tuotteiden tulee olla virheettömiä ja käyttämättömiä. Kenkälaatikko ja radiopuhelimen pahvilaatikko ovat myös myyntipakkauksia eivätkä sovellu käytettäväksi postipakettina. Suojaa siis laatikot ennen postitusta.

Tarkista ennen palauttamista

Jotta voimme hyväksyä palautuksesi, varmista että:

  • Tuote on alkuperäisessä kunnossa
  • Kaikki tuotelaput ovat yhä paikoillaan
  • Plomberointi, jos sellainen on, on ehjä
  • Alkuperäispakkaus (esimerkiksi pahvilaatikko) on ehjä eikä rahtikirjaa ole kiinnitetty suoraan pahvilaatikkoon

Pidätämme oikeuden kieltäytyä hyväksymästä palautuksia, jotka eivät täytä näitä vaatimuksia. Tällöin voimme lähettää tuotteen takaisin tai vähentää arvonalennusmaksun.

Lue täydet ostoehtomme täältä

Näin palautat tuotteen

1. Täytä palautuslomake

Täytä ja lähetä palautuslomakkeemme täältä.

Mikäli olet aikeissa palauttaa raskaan lavatoimituksen, esim. koiratarhan, ota lomakkeen sijaan suoraan yhteyttä asiakaspalveluumme ja sovi jatkosta. Jos olet valinnut maksutavaksi laskutuksen, ilmoita palautuksesta Klarnalle kirjautumalla Klarnan Omille sivuille joko Klarnan kotisivujen tai mobiilisovelluksen kautta. Näin voit pysäyttää laskutuksen.

2. Paketoi palautus

Tuote on asiakkaan vastuulla, kunnes se on palautunut meille. Paketoi tuote siis huolella alkuperäiseen pakkaukseensa ja yhtä siististi kuin se oli pakattu tuotteen vastaanottaessasi.

3. Postita

Palautus on sinulle ilmaista, kun käytät virallista palautusnumeroamme. Palautusnumeron saat alla olevan palautuslomakkeen viimeiseltä sivulta. Vie paketti noutopisteeseen ja palauta asiakaspalautuksena osoitteeseen Widforss 1729 Oy c/o F-Box Palveluvarastot Oy, Lekakuja 2, 11130 Riihimäki. Voit halutessasi käyttää palautukseen myös Postin Helposti-koodia.

4. Säilytä kuitti

Säilytä noutopisteen antama kuitti lähetyksestäsi, kunnes maksu on palautettu/hyvitetty tai olet saanut korjatun/uuden tuotteen viallisen tilalle. Käsittelemme palautukset ja reklamaatiot yleensä 5 - 10 työpäivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Haluatko vaihtaa tavaraa?

Suoraa tuotevaihtoa meillä ei ole, vaan tuotetta vaihdettaessa on alkuperäinen tuote palautettava ja uusi tilattava uudella tilauksella. Saat uuden tuotteen samalla hinnalla kuin palauttamasikin esimerkiksi siinäkin tapauksessa, jos tuote on ostohetkellä ollut kampanjassa tai kuulunut tuotepakettiin. Pääset tuotepalautuksessa alkuun, kun täytät palautuslomakkeemme ja seuraat sen ohjeistusta.

Reklamaatiot

Ota meihin yhteyttä ennen viallisen tai virheellisen tuotteen palauttamista käyttämällä reklamaatiolomakettamme, jonka löydät täältä.