Koroton osamaksu Klarnan kautta
Nopeat toimitukset
Onko kysyttävää?Asiakaspalvelumme auttaa

Uusi nimi ja uusi sivu- Retkitukku.fi on nyt Widforss 🎉🎈 Lue lisää täältä

Palautukset & Tuotevaihdot – Näin toimit

Tilasitko vahingossa väärän koon tai eikö tuote vastannutkaan odotuksia? Tästä alta voit lukea miten palautat tuotteita.

Jos haluat reklamoida viallisen tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kaikessa verkko- ja etäkaupassa kuluttajalla on aina lakisääteinen 14 päivän kaupan peruuttamisoikeus. Meidän asiakkaanamme sinulla on kuitenkin 60 päivän palautusoikeus.

Niin kutsuttu katumusaika lasketaan alkaneeksi siitä päivästä, jolloin olet tuotteen vastaanottanut. Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessa sekä jälleenmyyntikuntoinen. Jos tuote on likainen, tahraantunut tai jos tuotepaketista puuttuu tarvikkeita, emme voi ottaa palautusta vastaan.

Älä siis poista tuotteista tuote- tai hintalappuja. Tuotteiden tulee olla virheettömiä ja käyttämättömiä. Kenkälaatikko tai radiopuhelimen pahvilaatikko ovat myös myyntipakkauksia, eivätkä sovellu käytettäväksi postipakettina. Suojaa siis laatikot ennen postitusta.

Tarkista ennen palauttamista

Jotta voimme hyväksyä palautuksesi, varmista että:

  • Tuote on alkuperäisessä kunnossa
  • Kaikki tuotelaput ovat yhä paikoillaan
  • Mahdollinen sinetöinti on ehjä
  • Alkuperäispakkaus (esimerkiksi pahvilaatikko) on ehjä eikä rahtikirjaa ole kiinnitetty suoraan pahvilaatikkoon

Pidätämme oikeuden kieltäytyä hyväksymästä palautuksia, jotka eivät täytä näitä vaatimuksia. Tällöin voimme lähettää tuotteen takaisin tai vähentää palautettavasta summasta arvonaleneman.

Lue täydet ostoehtomme täältä

Mitä palautustapaa sinun tulisi käyttää?

Olemme lanseeranneet uuden verkkosivustomme, ja sen myötä käytössämme on uusi palautuspalvelu. Palautustapa riippuu siitä, teitkö tilauksen vanhalla vai uudella sivustolla.

Jos tilasit ennen 18. kesäkuuta 2025:

  • Täytä palautuslomakkeemme täältä.
  • Vie paketti Postin noutopisteelle ja mainitse Postin asiakaspalvelijalle palautusnumeromme. (Palautusnumeron saat yllä olevan palautuslomakkeen viimeiseltä sivulta.)
  • Palautus on sinulle ilmaista, kun käytät virallista palautusnumeroamme.
  • Palautusosoite on: Widforss 1729 Oy P.O Box 11200, FI-21422 Lieto

Jos tilasit 18. kesäkuuta 2025 tai sen jälkeen:

  • Aloita palautus sivulla: https://returns.ingrid.com/widforss
  • Saat sähköpostitse ohjeet sekä valmiin osoitekortin
  • Tulosta osoitekortti ja teippaa se paketin päälle.
  • Vie paketti Postin noutopisteelle
  • Käsittelemme palautuksesi viimeistään 14 päivän sisällä varastolle saapumisesta
  • Saat meiltä automaattisen ilmoituksen kun palautus on käsitelty
  • Hyvitämme palautuneiden tuotteiden ostohinnan automaattisesti sille tilille mistä alkuperäinen maksu suoritettiin
  • Perimme palautuskulun 4,50 € / lähetys. Tämä summa vähennetään hyvitettävästä palautussummasta.

Mikäli olet aikeissa palauttaa raskaan lavatoimituksen, esim. koiratarha, asekaappi, ota lomakkeen sijaan suoraan yhteyttä asiakaspalveluumme ja sovi jatkosta.

Näin palautat tuotteen

Pakkaa tuotteet huolellisesti

  • Käytä alkuperäistä pakkausta, jos mahdollista
  • Poista vanhat rahtietiketit, tarrat ja viivakoodit
  • Jos valitsit maksutavaksi Klarnan laskun, voit keskeyttää laskutuksen Klarnan sovelluksessa

Rekisteröi palautus ja vie Postiin

  • Kirjaa palautus sivulla: https://returns.ingrid.com/widforss
  • Saat sähköpostitse ohjeet sekä valmiin osoitekortin
  • Tulosta osoitekortti ja teippaa se paketin päälle.
  • Vie paketti Postin toimipisteelle
  • Säilytä palautuksesta kuitti (lähetystunnus) siihen saakka että palautus on käsitelty

Vahvistus

  • Palautuksen käsittelyaika on max. 14 vrk siitä kun se on vastaanotettu varastossamme
  • Saat automaattisen sähköpostivahvistuksen, kun palautus on hyväksytty
  • Rahat palautetaan alkuperäiselle maksutilille muutaman pankkipäivän kuluessa

Tuotevaihto

Meillä ei ole käytäntönä suoraa tuotevaihtoa. Jos haluat vaihtaa tuotteen, toimi näin:

  1. Tee palautus alkuperäisestä tuotteesta (ohjeet yllä)
  2. Tee uusi tilaus normaalisti verkkokaupassamme
  3. Laita asiakaspalveluumme sähköpostilla uuden tilauksesi tilausnumero ja mainitse tuotevaihdosta. Saat uuden tuotteen samaan hintaan kuin alkuperäisen, vaikka se olisi ollut kampanjassa tai osa tuotepakettia ostohetkellä.
  4. Hyvitämme mahdollisen hintaeron jälkikäteen. Maksu palautuu alkuperäiselle maksutilille muutaman pankkipäivän kuluessa.